יום ראשון, 13 בספטמבר 2009

בראץ עוברת דירה, תגור עם ברבי


בראץ, בובות אופנה שכל ילדה מכירה, עמוסות האביזרים, המשחקים והחפצים הממותגים עוברות לביתן החדש. עם כל המזוודות, בראץ עוברות דירה. בראץ עוברת לגור עם ברבי, וכל זאת כל כך למה? תכף ננסה להסביר, לא בטוח שאפילו בראץ בעצמה מבינה.
בובות האופנה בראץ, שיצאו לשוק בשנת 2001 עם ראש גדול, עיניים ענקיות, נעליים שמחוברות לרגליים וגוף דק במיוחד שבו את לבם של הבנות הצעירות למרות המראה הלא ריאליסטי. בנות ביקשו בובות בראץ, אביזרים ובגדים של בראץ וכשהופיעו הבגדים הממותגים, תיקים, מחברות, נעליים, כלי מטבח, סדינים ומה לא – זה כבר היה ברור. בראץ השתלטה על כל פינה אפשרית וכבר אי אפשר ללכת ברחוב בל לראות אותה מציצה אלינו מכל פינה. עד כדי כך, שנדמה שהיא תמיד הייתה שם. בוודאי בנות צעירות חושבות שבובות בראץ פשוט תמיד היו קיימות, ובמידה מסוימת הן צודקות, מאז שהן זוכרות את עצמן בובות בראץ באמת תמיד קיימות. אך למעשה בראץ נכנסו לשוק בשנת 2001 בתור בובת אופנה חדשה, כאשר ברבי יוצרה כבר ב 1959 ושלטה בשוק בובות האופנה במשך 50 שנה.
אז מה קרה שם, בין בראץ לבין ברבי, ואיך בסוף קרה שהן חולקות יחד את אותו מאטל?
בובות בראץ הושקו בשנת 2001 ותוך שנה כבר נחלו הצלחה מסחררת, כאשר בובות בראץ וכל המוצרים הנלווים להן כבר הופצאו במדינות רבות בעולם. עם השנים מכירות ברבי ירדו בעשרות אחוזים לטובת המכירות של בראץ. המותג בראץ לא הסתכם רק בבובות עם עינים גדולות ותסרוקות נפוחות, בגדים ואביזרים, אלא מגוום עצום של מוצרים ממותגים בראץ: תיקים, איפור, בשמים, כלי כתיבה, צעצועים, משחקי קופסא וכמובן ביגוד לילדות של בראץ. מעבר לכך בראץ הן גן כוכבות סרט, סדרת טלויזיה, כוכבות רוק ועוד. סדרות בת של בראץ כוללות את חיות בראץ, תינוקות בראץ ועוד, בקיצור – חגיגה שלמה. חברת מאטל, המייצרת את בובות ברבי, הגישה תביעה נגד MGA יצרנית בראץ, בטענה שממציא בראץ עבד בחברת מאטל בעת שיצר את בובות בראץ. בשנת 2008 חברת מאטל זכתה במשפט ונקבעה כי חברת MGA תפצה את מאטל בסכום של 100 מיליון דולר. כמו כן, יועברו לידי מאטל הזכויות על בובות בראץ. כנראה שמדובר על סוג אחד עיקרי של בובות בראץ ולא כל סדרות הבת. חברת MGA תמשיך להחזיק בזכויות על בובות בראץ עד סוף 2009, כך שאפשר להיות בטוחים שבחגים עוד נוכל לקנות בראץ – ומה יקרה אחר כך? בנתיים אין לדעת מה מאטל תחליט ותוכל לעשות עם בראץ.

Bratz בראץ - אודות

בראץ, סיפור של מותג, הצלחה מסחררת, תחרות בשוק הצעצועים ובובות האופנה מול הענקית מאטל, יצרנית ברבי ומול בובות אופנה וותיקות ממנה בהרבה, סוג של מהפכה בשוק בובות האופנה, חדשנות. מה אין בסיפור של בראץ. כסף, אופנה ושנים של מאבקים מול גופים וחברות. כל זאת כי בראץ הוא מותג שהצליח לעשות את מה שמותגים רבי םאחרים לא הצליחו: לנגוס בצורה משמעותית בנתח השוק של ברבי, בובת האופנה הוותיקה ולסחוף מליוני ילדות ומעריצים ברחבי העולם. מראה בובות בראץ כשיצא לשוק בשנת 2001 היה חדש, חצוף ומפונק כמו שמה של הבובה – בראץ. בובת בראץ נמוכה מבובות אופנה אחרות, בעלת ראש גדול מאוד, עיניים ענקיות ושפתיים מלאות, בעלת פרופורציות גוף שונות משל בובות אופנה אחרות, אך בעלות גוף דק מאוד אפילו יחסית לבובות אופנה אחרות. חידוש נוסף של בובות בראץ מבחינת המראה היה האופנה של בראץ. בגדים טרנדיים שמתאימים יותר לנערת רוק מאשר לילדה קטנה, ומשכו גם את תשומת לבם של פסיכולוגים וארגונים שונים שמחו נגד הדימוי שילדות מקבלות מבובות בראץ בטענה כי הוא לא מתאים לגילן ואפילו לא מתאים לנערות, מבחינת הלבוש הפרוע. ילדות לעומת זאת התאהבו בבובות בראץ, בצבעוניות ושלל האביזרים והבגדים המעניינים, החדשים שהן נתקלו בהם. בובת בראץ הצליחה לעשות את מה שבובות אופנה אחרות לא הצליחו, להשתלט על חלק גדול מאוד משוק הבובות, לא רק במכירות של בובות בראץ אלא במכירות מותג של מוצרים נלווים: דיסקים, בגדים, טקסטיל, ילקוטים, משחקים ומוצרים לבית ולחדר הילדים. לפתע היה נדמה שמותג בראץ שולט בכל מקום ועל כל מוצר אפשרי בבית, בגן או בבית הספר.
סדרות רבות של בראץ יצאו במהלך השנים, נוספו בובות חדשות על ארבע בנות בראץ המקוריות (יסמין, סשה, ג'ייד, קלואי). לאחר מכן יצאו סדרות נוספות שקשורות בבובות בראץ, חיות בראץ bratz petz, בובות בראץ תינוקות שזכו מצד אחד להצלחה בקרב הילדות, מצד שני לביקורת על המראה של התינוקות, שמדמה מראה בוגר ומעביר מסר שנוי במחלוקת, לטענת המקטרגים.
כך או כך, בובות בראץ יצרו מהפכה בשוק הבובות והתחבבו מאוד על ילדות קטנות. באתר נציג סדרות בראץ שונות, מוצרים נלווים, שמות של בובות בראץ ואביזרים, ונספר המון סיפורים מעניינים וחדשות על בובות בראץ והמותג בכלל. כמו כן נעלה המון רעיונות למשחקי בראץ, פעילויות סביב נושא בראץ, יצירה של בראץ, יום הולדת בראץ, מסיבת פיג'מות בראץ, מתנות בראץ, ברכות בראץ, הפתעות בראץ, הזמנות בראץ ועוד ועוד. כמו כן נעלה כאן משחקים של בראץ, משחקי אונליין בראץ, משחקי פלאש של בראץ שאפשר לשחק ישירות דרך האתר, חינם. גלישה נעימה, תהנו!
בראץ