יום חמישי, 25 במרץ 2010

הכנת משחק זיכרון בראץ


ילדים מאוד אוהבים משחקי זיכרון, לחפש ולמצוא חלקים ולנסות לזכור איפה החלק שהם ראו רק לפני שנייה. אם יש לכם ילדה שאוהבת בראץ, היא תהנה לשחק משחק זיכרון של בראץ עם כל מיני תמונות של דמויות בראץ האהובות עליה, או כל מיני מוטיבים מעולם בראץ כמו מלאכיות, אופנה או לבבות.
אפשר להכין בקלות משחק זיכרון בראץ בעצמכם, יחד עם הילדה כדי לבלות ביחד ביצירה. הכנת משחק זיכרון של בראץ היא יצירה שמתאימה גם להפעלת קבוצה קטנה של ילדות, במפגש עם כמה חברות בבית אחר הצהריים למשל. הילדות יהנו מהכנת המשחק עצמו, מבחירת התמונות ומהקישוט ולאחר מכן יהנו גם לשחק בו.
כדי להקל על ילדים קטנים להנות ממשחק זיכרון, הגבילו את כמות הכרטיסים. לא צריך לשחק בבת אחת בכל הכרטיסים ואפשר לבחור 8-10 זוגות כרטיסים בתור התחלה ומשחקים הבאים להתקדם כל פעם ולהעלות את הרמה על ידי הוספת זוגות כרטיסים.
איך מכינים משחק זיכרון של בראץ?
בוחרים כמה תמונות צבעוניות של בראץ ומדפיסים אותן. אפשר לבחור תמונות של בובות בראץ או לשלב תמונות של אביזרים או סמלים נוספים שהילדות אוהבות.
נותנים לילדות לבחור תמונות בראץ שונות וזו כבר תעסוקה מהנה מבחינתן.
מקטינים את התמונות אם צריך, ומדפיסים שני כרטיסים מכל תמונה כדי שיהיו זוגות של כרטיסים.
מדביקים את התמונות על גבי בריסטול ונותנים לילדות לקשט.
במה מקשטים? מורחים מעט דבק נצנצים, שכבה דקה כדי שיתייבש בקלות ושלא יסתיר את התמונה, אפשר להוסיף מדבקות. מניחים לייבוש.
לאחר הייבוש, גוזרים את הכרטיסים ומערבבים.
זהו! משחק זיכרון בראץ שהכנתם בעצמכם מוכן למשחק!
רוצים לשדרג? בבקשה:
תוכלו לקשט את גב הכרטיסים בתמונה אחידה כלשהי. אפשר גם להכין קופסא לשמור בה את המשחק. קחו קופסאת משחק ישנה או קופסאת נעליים, הדביקו עליה מדבקות בראץ, אבנים מבריקות, חרוזים ונצנצים והוסיפו כותרת ושם אם אתם רוצים.
כדי לשמור על המשחק, תוכלו לעטוף אותו, לפני הגזירה, בדבק סלוטייפ רחב שקוף, כדי להגן על הכרטיסים מפני התקמטות ומים, וכדי לשמור שלא יפלו נצנצים או קישוטים שהדבקתם על גבי הכרטיסים. לאחר שעטפתם את כל הבריסטול המקושט בסלוטייפ, גיזרו אותו לכרטיסים. גם את קופסת המשחק של בראץ שהכנתם תוכלו לצפות בסלוטייפ כדי לשמור עליה לאורך זמן. בהצלחה ומשחק מהנה!

יום שני, 15 במרץ 2010

יצירת פאזל בראץ

רוצות ליצור פאזל בראץ מקסים משלכן? בעצמכן? זה ממש לא קשה, נדרשת עזרת מבוגר בהכוונת העניין, אבל הילדות יכולות להמשיך ביצירה לגמרי בעצמן. דרך מצוינת להעביר שעה חופשית של עניין וכיף עם הילדות, בשבת או עם בייביסיטר, או אפילו למפגש של כמה חברות או מסיבה.
אם חיפשתם פעילות של כחצי שעה של יצירה עם הילדות, תוכלו להכין יחד פאזל בראץ הכי מקורי, לפי טעמכם האישי: פאזל בראץ יהלומים, בראץ מלאכיות הרוק או פאזל בראץ בייביז –מה שתרצו, הכי מקושט ונוצץ שיכול להיות! אה, כן. חוץ מלהכין את הפאזל, אפשר בהחלט גם לשחק איתו אחר כך, ברגע שהוא מתייבש כמובן.
אז בואו ניגש למלאכה:
1. שואלים את הילדות איזו תמונה של בראץ הם הכי אוהבות. תנו להן לבחור מתוך כמה תמונות בראץ להדפסה או לצביעה, שתהיינה תמונות גדולות יחסית וברורות, כי אנו עוד נגזור אותן.
2. מדפיסים תמונה בגודל דף פוליו, או משתמשים בתמונה או פוסטר צבעוני שכבר יש לכם בבית.
3. אם צריך או רוצים, צובעים את תמונ בראץ שבחרתם.
4. מדביקים את תמונת בראץ על גבי בריסטול
5. מתחילים לקשט: איזה כיף! מדביקים פאייטים, נצנצים, או מדבקות קטנטנות בצד. אפשר למרוח על הכל דבק נצנצים. מחכים לייבוש. אל תקשטו באביזרי קישוט גדולים מדי שעלולים להסתיר את התמונה.
6. לאחר שהיצירה התייבשה היטב, גוזרים את התמונה שמודבקת על הבריסטול לכמה חלקים שרוצים, עדיך לא לחלקים קטנים מדי. אפשר לגזור ל 12 או 16 חלקים, ילדות קטנות מאוד יכולות להסתפק גם ב 8 חלקים. אם השתמשתם בפוסטר בראץ או תמונה גדולה מדף פוליו, תוכלו לגזור לחלקים רבים יותר, ובהתאם לגיל הילדות.
7. פאזל בראץ נוצץ שהכנתם בעצמכם מוכן למשחק! אפשר בהחלט להכין גם קופסאת משחק תואמת שבה תשמרו את הפאזל שלכם: לוקחים קופסאת משחק ישנה, או קופסאת נעליים או כל קופסא אחרת שיש לכם. מדביקים עליה את אותה תמונת בראץ שגזרתם לפאזל, רק שלמה, שתשמש דוגמא להרכבת הפאזל. כותבים בראץ בגדול ומוסיפים קישוטים או מדבקות, אפשר לכתוב גם את השם שלכם.
8. אם אתם רוצים שהפאזל שהכנתם יישמר זמן רב, כזו אותו בקווים ישרים בדבק סלוטייפ. זה ישמור על הפאזל מפני התקמטות ואפילו הרטבות.
זהו, כך מכינים בקלות פאזל בראץ מקורי משלכם ומעבירים שעה של כיף עם הילדות. בהצלחה ובהנאה!

יום ראשון, 7 במרץ 2010

הכנת שקית ריחנית לבישום של בראץ

הנה רעיון ליצירה בנושא בראץ למסיבת יומולדת, מסיבת פיג'מות או מסיבת בנות, שקל מאוד להכין.
הכנת שקית ריחנית לבישום ארון הבגדים הוא רעיון מעולה ליצירה בנושא בראץ, מכיון שהוא מתאים לגילאים שונים, כלומר: גם ילדות קטנות מאוד יכולות להכין את היצירה הזו לבדן, מכיון שהיא מאוד פשוטה וקלה להכנה. מצד שני גם ילדות גדולות ימצאו בה עניין. בניגוד ליצירות אחרות שיכולות להיות ילדותיות מדי, יצירה של מוצרי טיפוח ואופנה מתאימה גם לילדות גדולות יותר והן נהנות ממנה מאוד ושמחות שהן יוצרות משהו שהן יכולות להשתמש בו לאחר מכן.
אפשר לקחת את הרעיון הזה ולהכין עם ילדות גדולות יותר שקיות בישום עם מוטיבים אחרים: פיות, פרחים, לבבות וכל רעיון שעולה בדעתכם.
יצירה של שקיות בישום בראץ מתאימה ליומולדת בראץ כמובן ולכל מיני הפעלות ומסיבות מרובות ילדים. אך זו יצירה קלה מאוד להכנה שמתאימה גם לשעה של כיף עם הילדים בבית, ולא רק בנות, ליצירה לכבוד חג, להכנת מתנות לקרובי המשפחה ביחד עם הילדים, למשל לקראת פסח או ראש השנה, למפגש של כמה חברות או רעיון ליצירה שכיף לעשות עם סבתא בשבת, עם בייביסיטר או חברה טובה.
איך מכינים שקיות ריחניות לבישום הבית, ארון הבגדים או הרכב בסגנון בראץ? נכין שקיות פוטפורי או שקיות סבונים, או נשלב ביניהםץ חשוב מאוד שיהיו לנו גם קישוטים יפים, כמו: קישוטי יצירה קטנים של פרפרים, פרחים, לבבות. יהלומים קטנים או אבנים נוצצות, חרוזים, נצנצים, מדבקות.
מה עוד נצטרך? פתיתי סבון או פוטפורי.
אפשר לקנות פתיתי סבון מוכנים בהמון צורות מקסימות כמו שבלולים, לבבות קטנים, פרחים, מקלות או ספירלות. פתיתי הסבון מגיעים בצבעי פסטל: ורוד, לבן, אפרסק, צבוה בננה, תכלת, סגול לילך ועוד.
אם אתם רוצים לארגן פעילות יצירה של שקיות פוטפורי או שקיות פתיתי סבון עם קבוצה גדולה של ילדות, למשל ליום הולדת, וחושבים על העלויות, שיקלו להכין מראש פתיתי סבון בעצמכם.
כדי להכין פתיתי סבון קנו כמה סבונים מוצקים, גם בצבעים שקופים וגם אלו הרגילים, בצבעים בהירים, לבן או ורוד. הסבונים יכולים להיות פשוטים ביותר, מה שחשוב כאן הוא רק הריח ולכן אין בעיה של מחיר.
את הסבונים שקניתם גרדו בפומפיה, מי שיש לו חותכנים או קולפנים בכל מיני צורות גם טוב.
אם אתם רוצים להוסיף יופי לתערובת, וכדי לחסוך, השתמשו בפתיתי הסבון שגירדתם בתור הנפח, והוסיפו אריזה או שתיים של פתיתי סבון קנויים בכל מיני צורות, רק בשביל היופי. ערבבו אותם יחד.
אנו מכינים שקיות ריחניות לבישום בסטייל בראץ, ולכן נרצה להוסיף כל מיני קישוטים ונצנצים. הכינו מראש כמה קערות. באחת שימו את תערובת פתיתי הסבון שלכם. הצעה: תוכלו להפריד את סוגי הפתיתים כדי לתת לילדים לבחור לערבב בעצמם.
מלאו קעריות נפרדות ב: פוטפורי (אופציונאלי), נצנצים, פאייטים, קונפטי נוצץ של לבבות או כוכבים, חרוזים.
במקום שקיות אורגנזה שיכולות להיות יקרות אם צריך לקנות כמות, וגם פחות מעניינות ליצירה, קנו בד אורגנזה או שיפון, בד צבעוני שקוף כלשהו כמו בד לוילונות למשל. הבד יכול להיות מודפס: בחנויות הבדים אפשר למצוא בכ 15-20 שקל למטר, בדים שקופים עם הדפסים של פיות, מכוניות, לבבות וכדומה.
כל ילדה תקבל פיסת בד (שגזרתם מראש לעיגולים או יותר קל, לריבועים) ותניח עליה מהתערובת לפי רצונה...ממש עבודה של פיות קוסמות! לבסוף תקבל כל ילדה סרט סאטן קטן צבעוני או בגוונים המתאימים נושא בראץ שבחרתם, לבן, ורוד או אדום – ותקשור את הבד לסגירה. בסוף חוט הסאטן אפשר להשחיל חרוז מבריק או שקוף כמו יהלום.
מקשטים את שקית בראץ שהכנתם באמצעות הדבקת אבנים דמויות יהלום, פיזור נצנצים ומדביקים מדבקה של בראץ בחזית השקית.
את שקיות הבישום מניחים בארון הבגדים, בחדר האמבטיה או על המדף ונהנים מהריח.
יצירה של שקיות ריחניות בסטייל בראץ יכולה להיות הפעלה ליומולדת וגם רעיון להפתעה או פרס לסוף המסיבה. יצירה מהנה!

יום שלישי, 2 במרץ 2010

יצירת חולצה של בראץ

רוצות להכין לבד חולצה של בראץ בשביל תחפושת, מסיבה, פיג'מה או סתם בשביל הכיף? אפשר להעביר שעה של כיף עם חברות, עם אמא או אחות גדולה ביצירת חולצה של בראץ לפי טעמכם: בראץ מלאכיות, נסיכות, יהלומים או בראץ בייביז.
אם חיפשתם יצירה של בראץ ליומולדת או מסיבת בנות, הכנת חולצה של בראץ יכולה להתאים גם כן. אפשר לקנות כמה חולצות טי פשוטות שעולות כמה שקלים, גם אם צריך להכין ערכות יצירה של בראץ להרבה בנות. אפשר כמובן לפשוט על הארון ולחפש חולצה ישנה או גופיה מיותרת ולהשתמש בה כדי להפוך אותה לחולצת בראץ נוצצת במיוחד!
מה צריך?
חולצת טי לבנה – עדיף. אם אין, אפשר ללכת גם על ורוד, תכלת, צהוב או צבע בהיר אחר.
צבעי טקסטיל, צבע בד או הכי פשוט: טושים עמידים בכביסה. יש טושים מיוחדים לצביעה על חולצות שאינם יורדים בכביסה ומבחינת עלות לא עולים הרבה יותר מחבילת טושים רגילה, וכוללים צבעים וגוונים רבים. חפשו בחנויות יצירה או חנויות כלי כתיבה.
אפשרי, ולא עמיד בכביסה: דבק נצנצים, יהלומים קטנים.
אפשרי להוסיף ועמיד יחסית בכביסה ידנית: ריקמה, חרוזים.
בוחרים תמונה של בראץ בנושא שהילדה אוהבת או רוצה. משתדלים שתהייה תמונה של דמות אחת ולא תמונה מסובכת מדי, כי אנו הולכים להעתיק אותה אל הבד. מעתיקים את התמונה על נייר פרגמנט שקוף וגוזרים את הקווים החיצוניים. עוברים על הקווים בעט או טוש עמיד לכביסה על גבי החולצה.
כעת גיזרו את התמונה מנייר הפרגמנט לחלקים חלקים כדי לעבור מסביבם עם טוש על גבי החולצה. למשל, העיניים של בראץ, השפתיים, קווי השיער וקווי הבגד.
צבעו בצבעי בד או טושים את תמונת בראץ שהעתקתם מהתמונה אל החולצה, לפי התמונה.
אפשר להוסיף ריקמה של לב או מוטיב אחר שהקווים שלו יחסית פשוטים ומוכרים. אפשר להוסיף פאטצ' לגיהוץ או לתפירה, פאטצ' של בראץ או של כוכבים, לבבות, פרחים, יהלומים וכדומה.
אפשר לרקום כמה חרוזים על גבי החולצה לקישוט.
אם החולצה מיועדת לתחפושת ופחות משנה לכם כיצד היא תיראה לאחר כביסה (בכל מקרה כבסו בעדינות ביד) אפשר להתפרע ולהוסיף דבק נצנצים, צבעי טוליפ, פאייטים ומדבקות. רק אל תגידו שלא אמרנו: יצירה כזו כבסו ביד ובנפרד מכל בגד אחר, כי היא תוריד צבע וקישוטים לרוב...