יום ראשון, 13 בספטמבר 2009

בראץ עוברת דירה, תגור עם ברבי


בראץ, בובות אופנה שכל ילדה מכירה, עמוסות האביזרים, המשחקים והחפצים הממותגים עוברות לביתן החדש. עם כל המזוודות, בראץ עוברות דירה. בראץ עוברת לגור עם ברבי, וכל זאת כל כך למה? תכף ננסה להסביר, לא בטוח שאפילו בראץ בעצמה מבינה.
בובות האופנה בראץ, שיצאו לשוק בשנת 2001 עם ראש גדול, עיניים ענקיות, נעליים שמחוברות לרגליים וגוף דק במיוחד שבו את לבם של הבנות הצעירות למרות המראה הלא ריאליסטי. בנות ביקשו בובות בראץ, אביזרים ובגדים של בראץ וכשהופיעו הבגדים הממותגים, תיקים, מחברות, נעליים, כלי מטבח, סדינים ומה לא – זה כבר היה ברור. בראץ השתלטה על כל פינה אפשרית וכבר אי אפשר ללכת ברחוב בל לראות אותה מציצה אלינו מכל פינה. עד כדי כך, שנדמה שהיא תמיד הייתה שם. בוודאי בנות צעירות חושבות שבובות בראץ פשוט תמיד היו קיימות, ובמידה מסוימת הן צודקות, מאז שהן זוכרות את עצמן בובות בראץ באמת תמיד קיימות. אך למעשה בראץ נכנסו לשוק בשנת 2001 בתור בובת אופנה חדשה, כאשר ברבי יוצרה כבר ב 1959 ושלטה בשוק בובות האופנה במשך 50 שנה.
אז מה קרה שם, בין בראץ לבין ברבי, ואיך בסוף קרה שהן חולקות יחד את אותו מאטל?
בובות בראץ הושקו בשנת 2001 ותוך שנה כבר נחלו הצלחה מסחררת, כאשר בובות בראץ וכל המוצרים הנלווים להן כבר הופצאו במדינות רבות בעולם. עם השנים מכירות ברבי ירדו בעשרות אחוזים לטובת המכירות של בראץ. המותג בראץ לא הסתכם רק בבובות עם עינים גדולות ותסרוקות נפוחות, בגדים ואביזרים, אלא מגוום עצום של מוצרים ממותגים בראץ: תיקים, איפור, בשמים, כלי כתיבה, צעצועים, משחקי קופסא וכמובן ביגוד לילדות של בראץ. מעבר לכך בראץ הן גן כוכבות סרט, סדרת טלויזיה, כוכבות רוק ועוד. סדרות בת של בראץ כוללות את חיות בראץ, תינוקות בראץ ועוד, בקיצור – חגיגה שלמה. חברת מאטל, המייצרת את בובות ברבי, הגישה תביעה נגד MGA יצרנית בראץ, בטענה שממציא בראץ עבד בחברת מאטל בעת שיצר את בובות בראץ. בשנת 2008 חברת מאטל זכתה במשפט ונקבעה כי חברת MGA תפצה את מאטל בסכום של 100 מיליון דולר. כמו כן, יועברו לידי מאטל הזכויות על בובות בראץ. כנראה שמדובר על סוג אחד עיקרי של בובות בראץ ולא כל סדרות הבת. חברת MGA תמשיך להחזיק בזכויות על בובות בראץ עד סוף 2009, כך שאפשר להיות בטוחים שבחגים עוד נוכל לקנות בראץ – ומה יקרה אחר כך? בנתיים אין לדעת מה מאטל תחליט ותוכל לעשות עם בראץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה