יום ראשון, 24 בינואר 2010

יום הולדת בראץ לבנות ובנים


אם החלטתם לחגוג מסיבת יום הולדת בסגנון בראץ, או מתכננים יום הולדת בראץ, הקטע הבא במיוחד בשבילכם. או בעצם, בשבילכן יהיה נכון יותר. ילדה שמחפשת רעיון נחמד למסיבת יום הולדת של בנות תשמח לחגוג מסיבה של בראץ לכמה חברות טובות ונציע כאן רעיון לשלב הפעלות מתאימות גם לבנים.
זאת מכיון שלפעמים יש רצון להזמין את כל הכתה או הגן למסיבת יום הולדת ולכן צריך לתכנן מסיבה שמתאימה גם לבנים וגם לבנות.
אך ילדת יום ההולדת רוצה מסיבה בסגנון שהיא אוהבת ושמתאים לבנות, כמו יום הולדת בראץ.
אז מה עושים? מחליטים על נושא קצת יותר גמיש, שיכול לעניין גם בנים וגם בנות בגילאים הצעירים, למשל: מסיבת ריקודים, חפש את המטמון, בראץ ואבירים וכדומה.
מכינים קישוטים של בראץ כדי להכניס אווירת מסיבת בראץ אמיתית: בלונים, תמונות, עוגת בראץ וקישוטים ויוצרים הפעלות בנים – בנות שמשתלבות יחד. לדוגמא:
מטמון היהלום של בראץ הוחבא באזור וצריך לצאת לחפש אותו. משחק חפש את המטמון שמקבל תפנית בסגנון בראץ ואבירים, כאשר הבנות מקבלות כתר בראץ, שרביט בראץ וכדומה – אפשר גם להכין יחד עם הילדים, ואילו הבנים מקבלים שריון אבירים או חרב אבירים.
בנים ובנות יחדיו יוצאים לחפש את מטמון היהלום, שבסופו הם מוצאים תיבת אוצר מרשימה מקושטת ב "יהלומים" ושאר אוצרות, בפנים מתחבאות הפתעות, פרסים וממתקים.
לשם הכנת המסיבה צריך להכין תפאורה ותחפושות די פשוטות, שילדת יום ההולדת תשמח לקחת חלק בהכנתם. כדאי להתכונן לפחות שבוע שבועיים מראש ולהכין כל יום קצת ולא הכל בבת אחת, להיעזר באחים גדולים אם יש, כדי להוריד עומס.
תיבת אוצר מכינים מארגז קרטון בינוני, חפשו בשכונה, בסופר או ליד הדואר. את הארגז עוטפים (למשל בניירות מתנה) או תובעים, מסביקים מעל תמונות של בראץ, אבנים קטנות שאפשר לצבוע בצבעים מטאליים כדי לשוות להן מראה של יהלומים ואבנים יקרות אחרות, מטבעות שווקלד וכדומה.
תחפושות לילדים בסגנון בראץ ואבירים , לכבוד יום הולדת בראץ, מכינים מבריסטול או סולך – שהוא חומר נהדר לעבודה וגם להכנת תחפושות. יוצרים כתר לראש של בראץ, צובעים, מדביקים מדבקות של בראץ ומקשטים בנצנצים.
רעיון: לתת לילדות בתחילת יום ההולדת כתרים מוכנים וכל ילדה צריכה לקשט את הכתר שלה.
לבנים: מכינים שריון או חרבות. אפשר לתת להם לקשט בקעקועי דרקונים או מדבקות.
מסיבת ריקודים בראץ היא רעיון נוסף לחגיגת יום הולדת בראץ שמתאימה לבנים ולבנות ביחד.
רצוי לשלב בנוסף לריקודים גם הפעלות עם בלונים ותחפשוות, כלי נגינה (כמו תופים) וכדומה.
תפאורת בראץ תשלים את המסיבה לחגיגת יומולדת בראץ אמיתית: כדור מראות נוצץ, מראה מקושטת: אפשר לקחת כל מראה רגילה ולקשט מסביב – להדביק תמונות, נצנצים, שרשראות נוצצות ועוד כיד הדמיון הטובה.
בתחילת מסיבת יום הולדת בראץ תולים בריסטול גדול ונותנים לכל ילד או ילדה ברכה לכתוב, לצייר ולקשט לכבוד ילדת יום ההולדת.
מכינים הרבה נצנצים, פאייטים, אבנים קטנות, מדבקות וצבעים. את כל הברכות מדביקים על בריסטול גדול ונותנים לילדה המאושרת, שחוגגת יום הולדת בראץ.